Futurehome er et norsk vekstselskap som leverer produkter som skaper bedre hjem. Med Futurehome styrer du strømforbruket, belysning, klima,brannvarsling og tryggheten i hjemmet. Futurehome har siden 2018 brukt Inselo som deres logistikkpartner. Vi er ekstremt stolt av å vært en viktig del av Futurehomes eventyrlige reise fra en liten startup til dagens eksepsjonelle vekst. I Inselo tenker vi at vekst skal være enkelt for våre partnere. For å løse komplekse prosesser på en god måte, kreves erfaring og innsikt. "Best Practice" gir muligheter som er enkel å administrere, støtter alle vekstfase og reduserer uforutsette og overraskende investeringer og svingninger i volum. Logistikken skal fungere uansett.
Trygghet gjennom en ryddig og profesjonell onboarding. Resultatet var en smertefri flytt fra eget lager til Inselo.
Inselo er fleksible og snur seg raskt. De sørger for at logistikken alltid fungerer.
Inselo leverer alltid, og har vært en viktig rådgiver og partner i alle de forskjellige vekstfasene.
Futurehome hadde som mange andre oppstartsselskaper eget lager på kontoret. Dette førte til at alle som jobbet i Futurehome var med på å pakke og klargjøre produkter for sluttkunder som hadde kjøpt i nettbutikken eller elektrikere som hadde bestilt. Futurehome hadde siden starten utforsket en rekke små aktører for å ta over lager og logistikk delen, men ingen passet . Men til slutt nådde man et volum hvor man måtte finne hjelp. Etter å ha forhørt seg rundt i nettverket og med hovedeieren Telia, ble Inselo nevnt flere ganger. Og da gikk det fort!
For Futurehome, kunder og partnere var overgangen fra eget lager til en profesjonell partner helt smertefri. –Det aller viktigste for oss var den gode planleggingen og hjelpen vi fikk fra Inselo i overgangsperioden.. Alle detaljene var satt ned på papiret og definert i kontraktene, så vi fikk ingen overraskelser. Vi fikk til og med en omvisning av området og anlegget hvor varene lagres og plukkes, dette gav oss innsikt i hvordan Inselo ville behandle produktene våre og trygghet i valget vårt. –Over en helg samlet vi alle varene og kjørte dem til Inselo sitt lager og fikk integrert alle prosessene raskt. Ingen kunder mistet bestillingene sine i prosessen. Futurehome summerer opp samarbeidet. –Alt i alt var det og er det fortsatt en veldig god opplevelse å bruke Inselo som en logistikkpartner. Det passet for oss da vi hadde et eget lite lager på kontoret og det passer enda bedre for oss nå som vi skalerer opp virksomheten og volumene våre.
Futurehome har i 2022 fortsatt den bratte vekstkurven. Dette har utfordret hele verdikjeden, deriblant Inselo. –Vi fikk en fredag formiddag en forespørsel om å sende ut over 2000 haste ordre før helgen. Da måtte vi snu oss fort, men vi løste det også! Sier Direktør i Inselo logistikk Terje Skagen fornøyd.
Ta kontakt med meg for en hyggelig prat. Våre modulære og skalerbare kundereisekonsepter vil positivt påvirke din kundefornøydhet, inntekter, kostnader og risikoprofil. Jeg heter Finn, er født og oppvokst på Grefsen, men har vært bosatt på Hamar siden jeg fullført lærerutdanningen. Men mitt drømmeland, og hvor jeg føler meg mest levende er Hamarøy og Lofoten. Jeg har over 30 års erfaring fra IT og konsulentbransjen, og har blant annet etablert og ledet konsulentselskaper i Norge og internasjonalt med operasjoner i 29 land. Når du kontakter meg, møter du en aktiv, livsglad, genuin, kreativ person som brenner for å sette sammen den beste løsningen for din bedrift i jakten på optimale kundereiser. Gleder meg til å bli din guide til en enklere hverdag. Vennlig Hilsen
Inselo er en forretningspartner som brenner for de optimale kundereisene. Vi leverer løsninger innen logistikk, installasjon og kundeservice for både store og små selskaper i hele Skandinavia.